تراز تولید برق کشور مثبت شد

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران به نقل از وزارت نیرو، محمدحسن متولی زاده با اشاره به کاهش 16 هزار مگاوات مصرف برق کشور کشور با گذشت تابستان، گفت: پیک بار فعلی ما به حدود 42 هزار مگاوات رسیده است که این رقم در زمان اوج مصرف تابستان به بیش از 58 هزار مگاوات نیز می رسید.

تراز تولید برق کشور مثبت شد

وی تاکید کرد: با عبور از فصل تابستان و کاهش درجه دما مصرف برق در کشور هم کاهش پیدا کرده است و این امر موجب شده است تا از نظر تراز تولید و مصرف در شرایطی مثبتی به سر ببریم. ادامه این روند باعث شده تا تولید برق به میزان قابل ملاحظه ای بالاتر از مصرف باشد.

به گزارش مهر، با آغاز فصل پائیز و کاهش دمای هوا مصرف برق کشور نیز سیر نزولی به خود گرفته و در حال حاضر برق پایدار در شبکه برق رسانی کشور در جریان است به طوری که با رسیدن پیک مصرف برق هفتم مهرماه به حدود 42 هزار مگاوات شاهد کاهش 16 هزار مگاواتی مصرف برق با گذر از تابستان هستیم. در این شرایط تعمیرات دوره ای نیروگاه ها برای آمادگی پیک بار 98 نیز آغاز شده است. میزان صادرات برق کشور در روز گذشته نیز به هزار و 205 مگاوات و ذخیره نیروگاه به بیش از سه هزار و 500 مگاوات رسیده است.

دور زمین

دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه
منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 مرداد 1400 بروزرسانی: 8 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 4205

به "تراز تولید برق کشور مثبت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تراز تولید برق کشور مثبت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید