اولین انتخابات مقدونیه شمالی بعد از تغییر نام به دور دوم کشیده شد

به گزارش مجله سرگرمی، بلگراد - خبرنگاران - اولین انتخابات ریاست جمهوری در جمهوری مقدونیه شمالی بعد از تغییر نام با توجه به اینکه هیجکدام از نامزدها نتوانستند حداقل 50 درصد آرای مردم را بدست آورند به دور دوم کشیده شد.

اولین انتخابات مقدونیه شمالی بعد از تغییر نام به دور دوم کشیده شد

به گزارش روز دوشنبه خبرنگاران از رسانه های خبری بالکان، کمیسیون انتخابات مقدونیه شاقتصادی براساس شمارش حدود 81 درصد آرا انتخابات که روز یکشنبه21 آوریل(یک اردیبهشت)برگزار شد، استوو پنداروفسکی که از طرف ائتلاف حاکم سوسیال دمکراتیک و حزب اقلیت آلبانیایی تباران به نام اتحادیه دمکراتیک نامزد شده است 42و23 درصد آرا و گوردانا سیلیانوفسکی داوکوو از اپوزیسیون 41.60 درصد آرای رای دهندگان را بدست آوردند.

این دو نامزد می توانند در دور دوم برای احراز مقام ریاست جمهوری رقابت کنند.در دور دوم نامزدی که بیشترین آرا را بدست بیاورد، پیروز می شود. البته به شرط اینکه بیش از 40 درصد از افراد واجد رای دادن یعنی 723 هزار و 253 نفر در انتخابات شرکت و رای بدهند.

اگر در دور دوم انتخابات حد نصاب رای دهندگان شرکت نکنند، در این صورت انتخابات باطل و تمامی مراحل انتخابات مجددا تکرار می شود.

این انتخابات در جمهوری مقدونیه شاقتصادی بعد از استقلال از یوگسلاوی سابق در سال 1991ششمین انتخابات و بعد از تغییر قانون اساسی برای نام این کشور به جمهوری مقدونیه شاقتصادی اولین انتخابات ریاست جمهوری به شمار می رود.

مجلس مقدونیه شامگاه جمعه 21 دی ماه 1397 برای تأمین نظر یونان و امکان عضویت این کشور در ناتو، به لایحه اصلاح قانون اساسی به منظور تغییر نام این کشور به جمهوری مقدونیه شاقتصادی رأی مثبت داد.

این کشور از سال 2008 میلادی دارای شرایط عضویت در ناتو بود اما به دلیل وجود اختلافات با یونان، نتوانست موافقت این کشور را به عنوان عضو ناتو برای ورود به این سازمان همکاری های نظامی به دست آورد.

جمهوری مقدونیه شاقتصادی با جمعیت حدود دو میلیون و 46 هزار تن ؛ مساحتی نزدیک به 25 هزار و 713 کیلومتر مربع دارد و در شبه جزیره بالکان در جنوب شرقی اروپا قرار گرفته است و مانند دیگر کشورهای برآمده از یوگسلاوی سابق با معضلات اقتصادی فراوانی روبرو است.

اروپام**436**1590

دور زمین

دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه
منبع: ایرنا
انتشار: 8 مرداد 1400 بروزرسانی: 8 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 20529

به "اولین انتخابات مقدونیه شمالی بعد از تغییر نام به دور دوم کشیده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین انتخابات مقدونیه شمالی بعد از تغییر نام به دور دوم کشیده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید