اثری تازه از سید مجتبی حسینی منتشر شد

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، انتشارات کتاب نیستان، اثری تازه از سید مجتبی حسینی را با عنوان دین داری در دنیای معاصر منتشر و روانه بازار کتاب کرد.

اثری تازه از سید مجتبی حسینی منتشر شد

انتشارات کتاب نیستان در سال های گذشته ناشر آثار متعددی از سید مجتبی حسینی از پژوهشگران دینی معاصر بوده است که بسیاری از آنها در واقع مجموعه های موضوعی از سخنرانی های اوست که به مناسبت های مختلف و به صورت دنباله دار ایراد گردیده است. کتاب دین داری در دنیای معاصر نیز در ادامه تهیه و انتشار این دست آثار منتشر گردیده است.

حسینی به گفته خود در این کتاب و مطالب درج گردیده در آن کوشش نموده است تا شاخصه های دین دار بودن در دنیای امروز را بر اساس روایت ها و شاخصه هایی که برای این منظور از زبان معصومین (ع) بازگو گردیده است را برای مخاطبان مورد بازخوانی قرار دهد؛ هرچند که به تأکید نویسنده هر فرد می تواند برای خود شاخصه هایی درباره دین داری را متصور باشد که این مساله نیز به نوبه خود قابل آنالیز و بحث است.

حسینی در این زمینه در مقدمه کتاب خود می نویسد: چه بسا کسی بخواهد به دلیل الزامات خاص دینی و مذهبی مورد نظر خود، سبک زندگی ای داشته باشد که یا با دنیای معاصر قابل جمع نباشد یا قابل جمع به نظر نرسد؛ در این دفتر حد متعادل و به نوعی حداقل ضروری دین داری آن هم براساس مستندات اصلی دین، و نه شعارها، عادت ها و فرهنگ ها بازخوانی گردیده است.

بر همین مبنا بیشتر موارد ذکرگردیده در این اثر از زبان حسینی اگرچه بیشتر از گزاره های فراگیر هستند، اما روی سخن با آن دسته مردمانی است که دردمند و درکمند و دریافتگر و اندیشه محورند و برای ذهن و دل و دیده خود ارزش ویژه ای باز نموده اند و خود را موجودی ارزشمند و بااهمیت در این هستی می دانند و می خواهند. و بر همین اساس نوع ارتباط و تعریف خود با دنیا فراتر از دنیا مادی و خاکی را مهم تلقی نموده و برای کشف روابط حاکم بر آن می کوشند.

مؤلف این اثر، سخنان خود در آن را نخست با ارائه تعریف هایی از دنیای معاصر و چالش هایی که درباره تعریف و برقراری نسبت به آن می توان کشف کرد آغاز نموده است و در ادامه به آنالیز چالش میان آزادی و تقید وارد گردیده و نسبت میان آزادگی و دین داری و چالش میان دین داری و دانش را مورد توجه و آنالیز خود قرار داده است.

کتاب در ادامه به طرح موضوع چالش بُعد زمانی در دین داری پرداخته و پس از آن چالش عوارض دنیای معاصر با دین داری را مورد توجه قرار می دهد. آخرین مباحث این نوشتار نیز آنالیز رابطه انسان با خدا در سه بخش است.

کتاب نیستان دین داری در دنیای معاصر را در 160 صفحه و قیمت 17000 تومان منتشر نموده است.

دور زمین

دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه
منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 مرداد 1400 بروزرسانی: 8 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 2211

به "اثری تازه از سید مجتبی حسینی منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اثری تازه از سید مجتبی حسینی منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید