آمریکا مانع اندونزی از خرید جنگنده روسی سوخو-35 شد

به گزارش مجله سرگرمی، منابع خبری بلومبرگ گفته اند، دولت آمریکا، اندونزی را وادار نموده تا از خرید جنگنده های سوخو-35 از روسیه صرف نظر کند و پیشتر جاکارتا به همین دلایل از ادامه مذاکره با چین برای خرید چندین فروند کشتی خودداری کرد.

آمریکا مانع اندونزی از خرید جنگنده روسی سوخو-35 شد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، آژانس خبری بلومبرگ روز پنج شنبه به نقل از منابع خبری خود گزارش داد که دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، اندونزی را وادار نموده است تا از خرید جنگنده های سوخو-35 از روسیه صرف نظر کند.

پیش بینی شده بود که اندونزی 11 فروند از این نوع جنگنده از روسیه را به ارزش 1.1 میلیارد دلار خریداری کند. به گفته یک مقام رسمی مطلع به اوضاع، مقامات جاکارتا تصمیم گرفته اند که به دلیل تهدید تحریم های آمریکا این مذاکرات را پیش نبرند.

علاوه بر این ، طبق اطلاعات این نشریه ، ماه گذشته مقامات اندونزی به همین دلایل مذاکرات با چین را برای دستیابی به چندین کشتی نظامی گشت دریایی به ارزش حدود 200 میلیون دلار متوقف کردند.

به گفته خبرنگاران بلومبرگ ، این اقدام ایالات متحده نشان می دهد که مقامات آمریکایی در اعمال فشارهای مالی و مالی خود پیروز هستند.

به گفته نویسندگان این مطلب، دولت ترامپ با استفاده از چنین اهرم هایی ، سایر کشورها را از همکاری با روسیه و چین باز می دارد و آن را تهدیدات اساسی برای امنیت ملی این کشور معرفی نموده است.

در ژوئن سال 2019 ، مقامات اندونزی اعلام کردند که آنها منتظر تحویل جنگنده های سوخو-35 روسی تا خاتمه ماه دسامبر هستند. با این حال ، این معامله هرگز منعقد نشد.

با این وجود، مقامات جاکارتا پیش از این یادآور شده اند که علی رغم تحریم های احتمالی از سوی ایالات متحده ، برای خرید این هواپیماها از روسیه آمادگی دارند.

در سپتامبر سال 2018 ، ایالات متحده اقدامات محدود کننده ای علیه چین به دلیل همکاری با شرکت راس آبارون اکسپورت روسیه، به ویژه برای خرید جنگنده های سوخو-35 و سامانه موشک های ضد هوایی اس-400 اعمال کرد.

دولت ترامپ همچنین از توافق مسکو و آنکارا درباره خرید سامانه موشکی اس-400 ابراز نارضایتی نموده و بارها مقامات ترکیه را به مسائل عظیم در این رابطه تهدید نموده است.

دور زمین

دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه
منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 8 مرداد 1400 بروزرسانی: 8 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 76499

به "آمریکا مانع اندونزی از خرید جنگنده روسی سوخو-35 شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا مانع اندونزی از خرید جنگنده روسی سوخو-35 شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید