آمریکا تحریم های غیرقانونی علیه ایران را بردارد

به گزارش مجله سرگرمی، وزیر خارجه چین ضمن اعلام استقبال از بازگشت احتمالی واشنگتن به برجام، از آمریکا خواست همه تحریم های ایران را بردارد.

آمریکا تحریم های غیرقانونی علیه ایران را بردارد

به گزارش خبرنگاران، پکن بار دیگر از آمریکا خواست تحریم های غیر قانونی خود علیه ایران را بردارد.

طبق گزارش روزنامه گلوبال تایمز چین، وزیر خارجه این کشور بیان نمود: چین در موضع منصفانه نسبت به برجام ایستاده و نقشی سازنده داشته در حالی که آمریکا با خارج شدن از برجام، تنش زایی کرده است.

وی افزود: چین از بازگشت آمریکا به توافق هسته ای ایران استقبال می کند و از آن می خواهد همه تحریم های غیرقانونی علیه ایران را بردارد.

پس از تشکیل دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا از روز 20 ژانویه (اول بهمن 1399)، مقام های مختلف دولت وی بارها تاکید کردند که نخست ایران باید به تعهدات برجامی خود بازگردد پس از آن، دولت آمریکا نیز به برجام باز خواهد گشت؛ هر چند که چند روز پیش یک مقام آمریکایی که نخواست نامش فاش گردد به خبرگزاری رویترز گفته بود: مسئله این نیست که چه کسی اول به برجام بازمی گردد، (بلکه) موضوع، توافق بر این است که چه گام هایی به صورت همزمان برداشته می گردد.

دولت آمریکا در زمان دونالد ترامپ و در اردیبهشت 1397 به صورت یکجانبه و بر خلاف قطعنامه های بین المللی از توافق هسته ای خارج شده و با اعمال تحریم های بی سابقه، سیاست فشار حداکثری را علیه ایران در پیش گرفت و حتی در دوران شیوع ویروس کرونا مانع از آن شد که ایران به منابع خود در دیگر کشورها برای واردات دارو و مواد غذایی دسترسی پیدا کند.

پس از روی کار آمدن دولت بایدن، مقام های ارشد جمهوری اسلامی ایران با یادآوری این واقعیت که آمریکا طرفی بوده که از برجام خارج شده، تاکید کرده اند که نخست آمریکا باید به تعهدات خود ذیل توافق هسته ای بازگردد و پس از راستی آزمایی، ایران نیز کاهش تعهدات برجامی خود را متوقف کرده و به پایبندی کامل به برجام باز خواهد گشت.

منبع: فارس

دور زمین

دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه
منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 8 مرداد 1400 بروزرسانی: 8 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 138114

به "آمریکا تحریم های غیرقانونی علیه ایران را بردارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا تحریم های غیرقانونی علیه ایران را بردارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید